Om prosjektet
Formålet med denne studien er å undersøke effekten av en 10 ukers integrert intervensjon (undervisningsopplegg) i 4. og 5. klasse. Det benyttes et eksperimentelt pre-post test design med 2 posttester med 5 måneders intervall for langtidseffekter. Antall elever i eksperimentgruppen er ca. 200. Antall elever i kontrollgruppen ca. 100. Mulig oppfølgning av elever med lav skåre i vokabular mellom 1. og 2. posttest.
Vi er interessert i å studere virkningen av intervensjonen på tre hovedområder:
- Faglig utvikling
- Elevens innstilling
- Læringsmiljø
Prosjektgruppen består av:
Fra Atferdssenteret, UiO:
Anne Arnesen og Wilhelm Meek-Hansen
Fra Institutt for spesialpedagogikk, UiO
Jørgen Frost, Bente Hagtvet, Hanne Hjetland, Ernst Ottem og Vigdis Refsahl
Fra Mikroverkstedet:
Unni Skumsrud