Skogen: De evnerike barna og spesialpedagogikken

Kapittel i Germeten, Sidsel (red.). De utenfor: Forskning om spesialpedagogikk og spesialundervisning. Oslo: Fagbokforlaget.

Forfatter

Kjell Skogen

Forlagets omtale av boka

Denne boka handler om spesialpedagogisk forskning og undervisning. Forfatterne presenterer og diskuterer sentrale begreper og problemstillinger innenfor spesialpedagogikk og tilpasset opplæring, blant annet inkludering, normalitet, de ekskluderte, de særskilt begavede elevene, spesialpedagogiske selvfortellinger, kollegaveiledning i spesialundervisning og spesialpedagogiske tiltak for barn i barnehage. Forfatterne er knyttet til høgskoler og universitet i Norge, og alle har arbeidet med undervisning av studenter i spesialpedagogikk. Boka er egnet som pensum på masterstudier i pedagogikk og spesialpedagogikk.

Publisert 14. mai 2014 07:48 - Sist endret 19. sep. 2014 08:37