I: Journal of Speech, Language, and Hearing Research, online first
Nye publikasjoner - Side 17
I: International Journal of Inclusive Education, Online first
I: Reading Research Quarterly, Online first, Open Access
I: Proceedings of the National Academy of Sciences, Online first
Hanne Marie Høybråten Sigstad har fått en ny artikkel publisert (online first) 10.07.2016 i Tidsskriftet Journal of Intellectual and Developmental Disability.
Charles Hulme og Monica Melby-Lervåg har skrevet kapittelet "Effects from Interventions for Psychological Learning and Behavioural Disorders in Children" i boka Rutter’s Child and Adolescent Psychiatry, på forlaget Wiley Blackwell.
I: Psychological Bulletin, Open Access
I: Journal of research in educational effectiveness, online first
I: Adoption Quarterly, online first
I: Research in Developmental Disabilities, online first
I: Reading and Writing, online first, Open Access
Edvard Befring har skrevet boka "Grunnbok i spesialpedagogikk" på forlaget Universitetsforlaget.
Jorun Buli-Holmberg & Toril Rønsen Ekeberg har skrevet 2. utgave av boka "Likeverdig og tilpasset opplæring i en skole for alle" på forlaget Universitetsforlaget.
I: Journal of Intellectual Disabilities, online first
Berit Helene Johnsen har skrevet kapitlet "Opplæring og omsorg - og andre felles grunnleggende begreper i spesialpedagogikk, pedagogikk og relaterte fag" i
Hausstätter og Reindal (red): Spesialpedagogikk: fagidentitet og samfunnsnytte på forlaget Cappelen Damm Akademisk
Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen har skrevet kapitlet "Tilpasset opplæring, tidlig innsats og lærersamarbeid" i Høihilder & Gulbrandsen (red):
Pedagogikk og elevkunnskap i Grunnskolelærerutdanningen på forlaget Gyldendal Akademisk.
I: Applied Psycholinguistics, online first
I: Developmental Psychology, online first.
Edvard Befring har skrevet kapitlet "Kvantitativ metode" i Forskningsetisk bibliotek (FBIB) på nettsidene til De nasjonale forskningsetiske komiteene.
Edvard Befring har skrevet boka "Forskningsmetoder i utdanningsvitenskap" på forlaget Capellen Damm Akademisk..
I: Reading & Writing, online first, Open Access
I: CURSIV (forlag: Institut for Didaktik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, DK)