I: CURSIV (forlag: Institut for Didaktik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, DK)
Nye publikasjoner - Side 18
I: International Journal of Inclusive Education, Online first
Spesialpedagogikk nr. 5. 2015
Spesialpedagogikk nr. 6. 2015
I: Educational Psychology Review, online first
Norsk pedagogisk tidsskrift nr. 5. 2015
Øistein Anmarkrud har skrevet kapitlet "Inquisitor, evaluator or facilitator? Teachers' use of instructional format during naturally occurring comprehension strategies instruction" i Klette, Kirsti, Bergem, Ole & Roe, Astrid (red):
Teaching and Learning in Lower Secondary Schools in the Era of PISA and TIMSS på forlaget Springer
Kjell Skogen har skrevet boka "Læreren som talentutvikler" på forlaget Universitetsforlaget.
I: READING RESEARCH QUARTERLY, Online first
Kjell Skogen har skrevet kapitlet "Spesialpedagogikk og elever med enkeltvedtak " i Høihilder & Gulbrandsen (red):
Pedagogikk og elevkunnskap i Grunnskolelærerutdanningen på forlaget Gyldendal Akademisk.
I: Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy. online first
I: Clinical Linguistics & Phonetics, online first, Open Access
I: Journal of Fluency Disorders , online first
I: European Journal of Special Needs Education, online first
I: NeuroRehabilitation, online first
I: Journal of Experimental Child Psychology, online first
Karlsen, Midtlin, Taxt, & Næss har skrevet kapitlet "Kommunikasjonspartnere og kommunikasjonsstrategier" i Næss & Karlsen God kommunikasjon med ASK-brukere på forlaget Fagbokforlaget.
Kari-Anne Bottegaard Næss har skrevet kapitlet "God kommunikasjon med ASK " i Næss & Karlsen God kommunikasjon med ASK-brukere på forlaget Fagbokforlaget.
Berit Helene Johnsen har skrevet kapitlet "Kurikularni pristup inkluzivnom obrazovanju" i Igric i suradnici: OSNOVE EDUKACIJSKOG UKLJUČIVANJA. ŠKOLA PO MJERI SVAKOG DJETETA JE MOGUĆA på forlaget Skolska knjiga.
Berit Helene Johnsen har skrevet kapitlet "Policy and Practice towards Inclusion- From Historical Roots to Future perspectives towards Inclusive Education" i: Hensen & Beck (Hrsg): Inclusive Education. Internationale Strategien und Entwicklungen Inklusiver Bildung på forlaget Beltz Juventa.
Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen & Kjell Skogen har skrevet boka Kultur for tilpasset opplæring. skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid på forlaget Cappelen Damm AS.
Sven Nilsen & Camilla Herlofsen har skrevet kapitlet "The legal basis for special needs education in Norway: Changing policy principles" i Cameron & Thygesen (eds): Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice på forlaget Waxmann.
Jorun Buli-Holmberg har skrevet kapitlet "Transitions from school to work: opportunities and challanges for young adults with special needs" i Cameron & Thygesen (eds): Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice på forlaget Waxmann.
I: Scandinavian Journal of Educational Reseach online first
I Brain & Language. online first, open acess