Nye publikasjoner - Side 7
Christian Brandmo og Gunnar Bjørnebekk har bidratt med kapitler i boken "Pedagogikk – en grunnbok" på forlaget Cappelen Damm Akademisk.
Luca Tateo authored a chapter titled 'Atmos-Fear and Semiotic Devices: How to Turn the Right to Healthcare into a War' in 'Global Pandemics and Epistemic Crises in Psychology', published by Routledge. Tateo also participated in the book launch event.
Björn Lyxell og Mary Rudner har skrevet kapittelet "Arbetsminne" i boken "Leva som andra - Ett biopsykosocialt perspektiv på funktionsnedsättning och funktionshinder" på forlaget Studentlitteratur AB.
Christian Brandmo, Gunnar Bjørnebekk, Riikka-Maija Mononen, Rolf Vegar Olsen og Kristin Slungård har skrevet rapporten "Læring, motivasjon, trivsel og tverrfaglige tema i fagfornyelsen: Teknisk rapport fra utviklingen av spørreskjema til elever og lærere". Rapporten er del av prosjektet "Evaluering av fagfornyelsen: Intensjoner, prosesser og praksiser (EVA2020)" som evaluerer innføringen av det nye læreplanverket i skolen på vegne av Utdanningsdirektoratet.
Christian Brandmo og Dijana Tiplic har skrevet kapittelet "Nyutdannede læreres opplevelse av læreryrket" i boken "Hva kan vi lære av TALIS 2018?" på forlaget Cappelen Damm Akademisk.
I: Prevention Science. Online first. Open Access
I: Child Development. Online first. Open Access.
I: Scandinavian Journal of Educational Research. Online first. Open Access
I: Journal of Clinical Epidemiology. Online first. Open Access
I: Hearing, Balance and Communication. Online first. Open Access
I: International Journal of Qualitative Methods. Online first. Open Access
Jørgen Frost har skrevet boka "Merk språket - skriv og les!" på forlaget Info Vest.
I: Journal of Experimental Psychology: General. Online first.
Øistein Anmarkrud, Christian Brandmo og Åste Marie Mjelve Hagen har bidratt med kapitler i boken "Leseforståelse i skolen" på forlaget Cappelen Damm Akademisk.
Anne Cathrine Thurmann-Moe, Monica Melby-Lervåg og Arne Lervåg har skrevet artikkelen "Single case design i evaluering av spesialpedagogiske tiltak. En gjennomgang av aktuelle analysemetoder for vurdering av effekt" i Spesialpedagogikk.
I: International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology. Online first. Open Access
I: Topics in Early Childhood Special Education. Online first
I: Journal of Research in Science Teaching. Online first. Open Access
Kari-Anne Bottegaard Næss, Linn Stokke Guttormsen og Hilde Hofslundsengen har skrevet kapittelet "Barnehagelæreres praksis med barn som stammer" i Hofslundsengen (red.) Barnehagelærerrollen på Universitetsforlaget.