Publisert 18. okt. 2011 11:09

Prorektor Inga Bostad åpnet konferansen med et innlegg som vil bli husket av mange. Kunnskapsminister Kristin Halvorsen omtalte i sitt innlegg instituttet som et fagmiljø med nærhet til praksisfeltet og et hjerte som banker for de svake i samfunnet.

Publisert 31. aug. 2011 15:06

Et av skolens viktigste samfunnsmandat er å bidra til at demokratiet opprettholdes og videreutvikles. I en ny bok introduseres det teoretiske grunnlaget for demokratisk medborgerskap som pedagogisk begrep og pedagogisk praksis.

Publisert 5. mai 2011 10:55

Institutt for spesialpedagogikk er et populært valg blant nye og gamle studenter. Både bachelor- og masterprogrammene har en klar økning i søkermassen sammenlignet med i fjor. Dette er hyggelige nyheter for instituttet.

Publisert 2. mai 2011 14:15

Lærerens hovedoppgave er å lede lærerarbeidet slik at det bidrar til at alle elever møter realistiske skolefaglige utfordringer og får tilpasset støtte til læring. Dette er hovedperspektivet i ny bok av Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen.

Publisert 6. apr. 2011 12:10

16. og 17. juni 2011 avholdes Reynell sertifiseringskurs på ISP. Vi ønsker studenter og eksterne interesserte velkommen til å delta på kurs.

Kurset er fulltegnet.

Publisert 23. feb. 2011 10:19

10. februar 2011 ble en spesiell dag da instituttet feiret at det er 50 år siden Statens spesiallærerhøgskole ble etablert. Ved oppstarten i 1961 var engasjement, omsorg og entusiasme grunnleggende verdier.

Publisert 8. feb. 2011 13:26

Hvilken betydning kan skolen ha for ungdom som står i fare for å utvikle kriminell atferd og i verste fall utvikle et kriminalitetsmønster som fører dem bak murene? Fungerer skolen som en risikofaktor eller beskyttelsesfaktor? Dette er de sentrale spørsmålene i ny bok om ungdom, skole og kriminalitet.

Publisert 7. jan. 2011 12:40

Fra høsten 2011 vil masterprogrammet i spesialpedagogikk legges opp med to linjer: en for lærere og en for PP-rådgivere. Dessuten blir logopedi arrangert som både heltids- og deltidsstudie, mens audiopedagogikk går som deltidsstudie.