Teaching and learning - a model for academic and social cognition

Jorun Buli-Holmberg har sammen med Marjorie Schiering og Drew Bogner skrevet den nyutgitte boken om undervisning og læring.

Praktisk om læring

Forfatterne av boken Teaching and learning vektlegger forholdet mellom tanker og følelser.

De binder tenkning og følelse i det sosiale og akademiske spekter sammen og ser på hvilken effekt tidligere erfaringer har på oppførsel.

Viktigheten av å ha en sterkt forståelse av hvem som er ens lærer og underviser er også et sentralt tema.

Boken tilbyr innovative praktiske strategier og læringsmetoder for å tilrettelegge for opptimal læring, og er relevant for studenter på høyere utdanning, samt praktiserende lærere og foreldre som er interessert i å få kunnskap om måter å hjelpe sine barn i læring.

Forfatterskapet

• Jorun Buli-Holmberg er førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo.
  • Marjorie Schiering er professor ved Molloy College, NY/USA.
  • Drew Bogner er president og professor i utdanning ved Molloy College, NY/USA.
Emneord: Undervisning, læring
Publisert 8. aug. 2011 16:02 - Sist endret 9. mai 2022 11:00