Klart for Jonasprisen 2014

Tirsdag 19. august deler Institutt for spesialpedagogikk ut årets Jonaspris. Juryleder, professor Monica Dalen, ønsker alle velkommen til prisoverrekkelse, konsert  og twist i foajeen.

I år er det Kaja Gunnufsen duo som vil underholde på pristildelingen. Arrangementet starter 12:00 i auditorium 1 i Helga Engs hus.

Jonas-prisen deles ut årlig og  prisvinneren skal ha ”medvirket til å skape et romsligere og mer tolerant samfunn, hvor menneskelig variasjon og personlige særtrekk vurderes som en berikelse og ikke som et problem.”

Tidligere prisvinnere har blant annet vært Lars Monsen, Wenche Foss, Gunnar Stålsett og Johan Olav Koss. I fjor var det journalisten og forfatteren Simon Flem Devold som fikk prisen for sitt mangeårige engasjement for barns retter gjennom siden "På skråss" i Aftenposten.

Her finner du program og mer informasjon om prisen.

Publisert 5. aug. 2014 11:37 - Sist endret 6. aug. 2014 09:08