Publisert 13. des. 2017 08:51

Vi har spurt tidligere studenter om hva som fikk de til å studere spesialpedagogikk, hva de jobber med nå, og om de har tips til våre studenter.

I dag presenterer vi Iris Nordmo Kvammen , som først tok en bachelorgrad i her og fullførte master med fordypning i spesifikke lærevansker i 2017.

Publisert 6. des. 2017 08:58

I dag presenterer vi Astrid Flakk, som først tok en bachelorgrad her og så master med fordypning i audiopedagogikk i 2009.

Publisert 29. nov. 2017 12:38

Vi har spurt tidligere studenter om hva som fikk de til å studere spesialpedagogikk, hva de jobber med nå, og om de har tips til våre studenter.

I dag presenterer vi Hedda Greni, som var ferdig med bachelor i spesialpedagogikk våren 2017.

Publisert 22. nov. 2017 12:03

Vi har spurt fire tidligere studenter om hva som fikk de til å studere spesialpedagogikk, hva de jobber med nå, og om de har tips til våre studenter.

I dag presenterer vi Lene Marie Bunes Vestvoll, som først tok en bachelorgrad her, og så tok fordypning i utviklingshemming. Hun var ferdig med mastergraden i 2016.

Publisert 17. nov. 2017 08:29

Institutt for spesialpedagogikk arrangerte et åpent seminar om dysleksi i anledning besøk av Professor Zoccolotti fra Institutt for Psykologi på Universitet i Sapienza, Roma. Hans seminar handlet om hva som er vanskelig for barn med dysleksi og han problematiserte spesifikke vansker versus generelle.

Publisert 15. nov. 2017 13:18

I dag presenterer vi Katarina Bakken, som var ferdig med bachelorgraden i spesialpedagogikk våren 2017.

Publisert 8. nov. 2017 12:05

Først ut er Kristin Krohn Ankrah, som først tok en bachelorgrad her, og så tok fordypning i psykososiale vansker. Hun var ferdig med masteren i 2012.

Publisert 22. aug. 2017 16:32

Grunnleggerne av Pøbelprosjektet, Eddi Eidsvåg og Arne Husjord, tildeles Jonas-prisen for sitt arbeid med å skape et romsligere og mer tolerant samfunn. Prisen deles ut av Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo.

Publisert 7. juni 2017 15:12

–  Selv om svaret på spørsmålet om vi kan leve uten kategorier er nei, simpelthen fordi kunnskap må systematiseres for å forstås, må vi aldri slutte å spørre - "hva gir medisinske merkelapper oss og hva tar de i fra oss ?", sa professor Dan Goodley fra Sheffield University, som gjesteforeleste på Institutt for spesialpedagogikk.

Publisert 1. juni 2017 08:53

Markeringsseminaret for Anne-Lise Rygvold viste bredden og kompleksiteten i det logopediske fagfeltet. Fellesnevneren ble desto tydeligere: tidlig innsats nytter.