Rektorbloggen om samarbeidet med University of California, Berkeley

Rektoratet har skrevet bloggartikkel om UiOs samarbeid med UC Berkeley: "Vi skal være takknemlige for at vi har ildsjeler som har sørget for at senteret er vitalt og pågående. Vår egen Prof. Liv Duesund, Special Advisor for UC Berkeley, fortjener en stor takk."

Liv Duesund, professor ved Institutt for spesialpedagogikk (ISP), har jobbet med studentutveksling til Berkeley siden 1997. Hun spilte en sentral rolle i arbeidet med etableringen av Peder Sather Center for Advanced Studies fra våren 2006. Hun ledet dette arbeidet sammen med professor Trond Petersen ved University of California, Berkeley (UC Berkeley).

Institutt for spesialpedagogikk (ISP) tilbyr et tilpasset pakketilbud til studenter som reiser på utveksling til UC Berkeley.

Les bloggartikkelen her

Av Alberto Valiente Thoresen