Har du tenkt på hvordan ditt barn kommuniserer?

Vi søker deltagere til en studie som undersøker foresattes oppfatning av hvordan deres spedbarn produserer lyder, prater og oppfatter kommunikasjon.

baby (foto)

(illustrasjonsfoto: Daniel Thomas / Unsplash.com)

Formålet med studien er å validere et nytt spørreskjema for bruk på norsk som skal være tilgjengelig både på nynorsk og bokmål.

• For å kunne delta må minst en av foresatte ha norsk som morsmål, barnet skal være mellom 0 til 18 måneder og 29 dager, og ha normal hørsel.
  • Du vil i spørreskjemaet få svare på spørsmål om hvordan barnet ditt kommuniserer.
  • Det tar rundt 10 minutter å svare på alle spørsmålene, og du kan når som helt avbryte deltakelsen uten å oppgi grunn.
  • For mer detaljer om prosjektet kan informasjonsskrivet til studien leses her på bokmål og på nynorsk.

QR-kode

Ønsker du å delta?

Om du ønsker å delta i prosjektet kan du klikke her, eller skanne QR-koden, som vil ta deg videre til spørreundersøkelsen.

Bildet kan inneholde: nese, kinn, smil, øye, øyevipper.
Christiane Lingås Haukedal, førsteamanuensis, Ph.d., logoped, Universitetet i Oslo (foto: privat)
portrettfoto av Simon
Simon Sundström, førsteamanuensis, Ph.d., logoped, Universitetet i Oslo (foto: Colvin / UiO)
portrettfoto av Ulrika