Åpner første universitetsklinikk for barn, unge og voksne med særskilte behov

Dysleksi? Matematikkvansker? Utviklingsmessige språkforstyrrelser? Stamming? Utviklingshemming? Språklydvansker? Velkommen til oss for hjelp. Ingen aldersgrense. Kostnadsfritt.

bilde av liten gutt som blir testet

Oslo SPeLL Studentklinikk tilbyr kartlegging og tiltak ved hjelp av studenter fra masterprogrammet i spesialpedagogikk (illustrasjonsfoto: Colvin / UiO)

Nyetablerte Oslo SPeLL Studentklinikk tilbyr kartlegging og tiltak ved hjelp av studenter fra masterprogrammet i spesialpedagogikk, som har sin praksisperiode ved klinikken. Studentene får tett veiledning av instituttets vitenskapelige ansatte, som har kompetanse innen klinisk spesialpedagogikk.

• Kartleggingen og tiltakene er forskningsbaserte.
  • Tilbudet er kostnadsfritt, og er for både barn, unge og voksne.
  • Vi har åpnet for søknader til vårsemesteret 2025, og har 26 ledige plasser fordelt på de ulike fordypningene.
  • Hvis du søker etter at plassene allerede er fylt opp, kan du stå på venteliste.

Studentklinikken er en del av Oslo SPeLL (Oslo SpesialPedagogikk- og LæringsLab) ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo

Søk om plass her !

logo studentklinikken