Ønsker du eller barnet ditt behandling hos oss (kartlegging og/eller tiltak)?

Oslo SPeLL studentklinikk tar imot søknader for våren 2023 innenfor spesifikke lærevansker og logopedi.

mann og barn som gir high five . foto

Oslo SPeLL studentklinikken tar imot søknader for dette semester - vår 2023!

• Oslo Spell Studentklinikk tilbyr kartlegging og tiltak hos studenter fra studieprogrammet master i spesialpedagogikk. Studentene får tett veiledning av spesialister i klinisk spesialpedagogikk.
  • Oppfølgingen knyttes til nyeste forskningsresultater og det mest oppdaterte materialet. Du får oppdatert oppfølging samtidig som du bidrar til opplæring av fremtidige spesialpedagoger.
  • Studentklinikken drives av Oslo SPeLL (Oslo SpesialPedagogikk- og LæringsLab).

Tilbudet er gratis og tilbys barn og voksne.

Områdene som det kan søkes om for våren 2023:

Spesifikke lærevansker

• Dysleksi (lese-og skrivevansker)

• Vansker med å lese (f.eks. unøyaktig, sakte og bare med mye innsats)
    • Vansker med å forstå betydningen av det som leses
    • Vansker med å stave
    • Vansker med lingvistikk produksjon/skriftlig uttrykk (f.eks. vansker med grammatikk, tegnsetting eller organisering)
  • Matematikkvansker

• Vansker med å forstå tallkonsepter, tallfakta eller beregning
    • Vansker med matematisk resonnement (f.eks. å bruke matematiske begreper eller løse matematiske problemer)

Logopedi

En logoped har kunnskap om kommunikasjons-, språk- og talevansker. I studenklinikken kan du få tilbud om kartlegging, direkte og indirekte behandling av følgende vansker under de to områdene:

• Utviklingsmessige språkforstyrrelser (DLD) / Spesifikke språkvansker
  • Språklydsvansker

Søk om plass her

Logo som viser labens navn og en illustrasjon av en halv hjerne/halvt ansikt som smiler.

Publisert 13. jan. 2023 15:04 - Sist endret 16. jan. 2023 13:38