Vi utvider tilbudet ved universitetsklinikken for personer med særskilte behov

Dysleksi? Matematikkvansker? Utviklingsmessige språkforstyrrelser? Stamming? Utviklingshemming? Språklydvansker? Afasi? Hørselstap? Velkommen til oss for hjelp. Ingen aldersgrense. Kostnadsfritt.

bilde av liten gutt som blir testet

Oslo SPeLL Studentklinikk tilbyr kartlegging og tiltak ved hjelp av studenter fra masterprogrammet i spesialpedagogikk (illustrasjonsfoto: Colvin / UiO)

– I tillegg til flere plasser, har vi nå utvidet med tilbud for personer med afasi og hørselstap, sier leder Vasiliki Diamanti.

Nyetablerte Oslo SPeLL Studentklinikk tilbyr kartlegging og tiltak ved hjelp av studenter fra masterprogrammet i spesialpedagogikk, som har sin praksisperiode ved klinikken. Studentene får tett veiledning av instituttets vitenskapelige ansatte, som har kompetanse innen klinisk spesialpedagogikk.

foto av Diamanti
Vasiliki Diamanti, førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, UiO, og leder av Oslo SPeLL (foto: Colvin / UiO)
  • Kartleggingen og tiltakene er forskningsbaserte.
  • Tilbudet er kostnadsfritt, og er for både barn, unge og voksne.
  • Vi har åpnet for søknader til vårsemesteret 2025, og har 26 ledige plasser fordelt på de ulike fordypningene.
  • Hvis du søker etter at plassene allerede er fylt opp, kan du stå på venteliste.

Studentklinikken er en del av Oslo SPeLL (Oslo SpesialPedagogikk- og LæringsLab) ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo

Søk om plass her !

logo studentklinikken

Les også