Tilpasset oversettelse fra radld.org
Oversatt og bearbeidet av: Ausel, K., Djuvik, I., Gullheim, C., Stilger, M. & Thirud, A., 2023
Tilpasset oversettelse fra radld.org
Oversatt og bearbeidet av: Ausel, K., Djuvik, I., Gullheim, C., Stilger, M. & Thirud, A., 2023
Henrik Zachrisson, professor ved Institutt for spesialpedagogikk ved UiO, mener at tiltakene som han og de andre medlemmene i «Ekspertgruppa om barn i fattige familier» anbefaler til regjeringen, har god støtte i forskning.
Ønsker du eller barnet ditt kartlegging og/eller tiltak hos oss?
Henviser du en person til oss på vegne av en organisasjon?
Stiftelsen Helt Med har skapt over 250 ordinære arbeidsplassar til arbeidshungrige personar på uføretrygd. No vert det lagd ein ny modell i NAV, inspirert av Helt Med-modellen.
Silje Merethe Hansen Ingebretsen, logoped og doktorgradskandidat forteller om sine forskningsfunn i podcasten "Slagpappa".
Sampraks gir nå også teologi- og spesialpedagogikkstudenter erfaring med å jobbe sammen i tverrfaglig praksis med studenter fra medisin, klinisk ernæring, odontologi, sykepleie, farmasi og psykologi.
Call for participants
15-18 April 2023
Department of Special Needs Education, University of Oslo, Blindern Campus
Vi søker deltakere til forskningsprosjektet vårt!
Unge voksne med lett utviklingshemming forteller selv hva som gjør at de har lyktes med å få en jobb: å kunne få velge selv, å kunne fungere godt sammen med andre, og samtidig ha støttespillere tilgjengelig både på arbeidsplassen og i miljøet rundt.
– Det er på tide å se på hva som har effekt, sier Sandsør.
Oslo SPeLL studentklinikk tar imot søknader for våren 2023 innenfor spesifikke lærevansker og logopedi.
Et internasjonalt forskningsprosjekt om hvordan erfarne spesialpedagoger tilrettelegger for det spesialpedagogiske arbeidet i klasserommet, pågår nå. Bli med du også!
The Department of Special Needs Education is searching for new Learning Assistants to contribute to teaching and seminars in 2023.
Hvordan forsker man på spesialpedagogikk, og hvorfor er det så viktig at vi gjør det? Hva betyr det egentlig at noe er forskningsbasert? I denne episoden tar vi deg gjennom spesialpedagogisk forskning fra A til Å.
I 2018 kom Nordahl-rapporten som vurderte tilbudet til barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging i barnehage, grunnskole og videregående opplæring. En rekke forslag ble lansert i rapporten, men hva har egentlig skjedd i ettertid? Har forslagene blitt fulgt opp, og i så fall hvordan?