Arrangementer - Side 18
Skolen og barnehagen blir sett på som sentrale i å utjevne og motvirke ulikhet og utenforskap, i å gi barn et likeverdig grunnlag for å delta i samfunnet. Hvor realistisk er det? Hvilke råd kan utdanningsforskere gi til praktikere og politikere?
Bli med på lansering av det nye Senter for spesialpedagogisk forskning og inkludering (SpedAims), en langsiktig satsing som skal styrke den spesialpedagogiske forskningen i Norge.
Riikka-Maija Mononen, Førsteamanuensis ved Institutt for spesialpedagogikk, UiO, holder workshop om Problemformulering og design for forskning på barns matematikklæring på Workshopserie: "Metodologiske spørsmål i forskning om yngre barns matematikklæring." Workshopserien arrangeres av FILIORUM – Senter for barnehageforskning, Göteborg Universitet og Linnéuniversitetet.
The Department of Special Needs Education is holding a webinar on Rehabilitation, social inclusion, and special needs in critical areas of intervention: the experience of EMERGENCY NGO in Iraq.
Master Siri Steffensen Bratlie ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding and Enhancing Morphological Knowledge in Children with Language-Minority Backgrounds: A Meta-Analysis and a Randomized Controlled Trial" for graden PhD.