Åpent seminar med John Miller om autismespekterforstyrrelser

"Autismespekterforstyrrelse i skole og utdanning: Inkludering, motivasjon, og utfordring av stereotypisk tankegang rundt personer med ASF"

John Miller

Institutt for spesialpedagogikk inviterer til seminar:

John Miller er en internasjonalt anerkjent foredragsholder som har lang erfaring med å jobbe med mennesker med autismespekterforstyrrelser. Han har selv asperger og innehar således et unikt perspektiv på området som tas opp i dette seminaret.

Miller er medlem av Florida board of the Autism Society og Florida Atlantic University CARD Constituency Committee og Panel of People on the Spectrum Autism Advisors ved Autism Society of America.

Seminaret vil foregå på engelsk.

Program:

10:00-10:15:    Velkommen og introduksjon av dagens foreleser

10:15-11:15:    Inkludering av mennesker med Autismespekterforstyrrelse i utdanning og skole (v. John Miller).

11:15-11:30:    Kaffepause

11.30-12:30:    Motivasjon og elever med Autismespekterforstyrrelse (v. John Miller)

12:30-13:00:    Lunsjpause (mat kan kjøpes på Georg kaffebar på Universitetsbiblioteket eller Bunnpris Frederikkeplassen)

13:00-14:00:    Autismespekterforstyrrelse: Myter om normalitet (John Miller)

14.00-14:15:    Avsluttende kommentar ved Roald Øien

Seminaret er relevant for studenter og personer som jobber med mennesker med ASF, samt personer med diagnosen selv og deres familie. Seminaret vil og være relevant for andre personer som er interessert i autismespekterforstyrrelse og asperger.

For spørsmål vedrørende seminaret, ta kontakt med Anders Johan Nordahl-Hansen e-post: a.j.hansen@isp.uio.no, telefon: 40873179.

Du melder deg på seminaret via nettskjema.

Seminaret er gratis og åpent for alle interesserte.

Velkommen!

Publisert 12. okt. 2016 15:13 - Sist endret 18. feb. 2019 12:55