Åpent seminar: Evnetesting og utviklingshemming i teori og praksis

Hva kan evnetesting (intelligenstest) si om elevers potensiale og hverdagsfungering? Hva måler en evnetest? Hvilken betydning har evnetester i spesialpedagogisk praksis for personer med utviklingshemming? Dette er spørsmål som seminaret belyser fra ulike perspektiver.

Illustrasjonsfoto: Colourbox

Institutt for spesialpedagogikk og Oslo Assessment, Intervention and Learning Lab (O-AILL) inviterer alle interesserte til åpent seminar om evnetesting og utviklingshemming i teori og prakis

God pedagogisk kartlegging kan gi gode anvisninger for tilrettelagt opplæring og spesialpedagogiske tiltak for barn, unge og voksne med behov for særskilt støtte. Evnetester og kognitive ferdigheter i skolen har fått mye oppmerksomhet i den siste tiden. Den 5.utgaven av WISC -testen (Wechsler Intelligence Test for Children) er akkurat lansert og på rådgivningslinjene ved det Utdanningsvitenskapelige fakultet står sertifisering i denne testen sentralt, blant annet som et verktøy ved vurdering av elevers kognitive evner.

Målgruppe

Masterstudenter i spesialpedagogikk/pedagogikk, ansatte ved UV-fakultetet, PP-tjenesten, ellers alle som er interessert i utredningsarbeid og utviklingshemming. Seminaret er gratis.

Du finner program her

Frist for påmelding

15.november 2017

Du kan melde deg på seminaret her