Program
Kl. 10:00:
- Velkommen
- Professor Maggie Snowling, St John's College, Storbritania: When does SLI become Dyslexia?
Kl. 11:15:
- Professor Monica Melby Lervåg, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: The cohort study- Knowledge we have gained and lessons we have learned
- Stipendiat Hanne Næss Hjetland, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: Development of language and reading comprehension ability from 4 years to 4th grade
- Postdoktor Jannicke Karlsen, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: Development of language and reading comprehension in Norwegian second language learners – a comparison with a cohort of Norwegian monolingual children
- Professor Arne Lervåg, Institutt for pedagogikk, UiO: Morphology and the development of reading skills: Sol’s very long longitudinal study – are there anything more to report?
Kl. 12:15: Lunsj (kan kjøpes i kantinen på Helga Engs hus)
Kl. 12:45:
- Professor emerita Turid Helland, Institutt for biologisk og medisinsk psykologi, UiB: “Speak up!” - The Bergen Longitudinal Dyslexia Study
- Post doktor Ellen Iren Brinchmann, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: The role of word knowledge in reading and understanding text
- Dosent Rolf Bjarne Fasting, Høgskolen i Oslo og Akershus: Learning to read - learning to write: paths for learning
- Professor Bente Eriksen Hagtvet, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: From oral to written language in a semi-transparent orthography as evidenced in a sample of children at familial risk of dyslexia
Kl. 14.00:
- Førsteamanuensis Kari-Anne Bottegaard Næss, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: DSL+- an effective vocabulary intervention for children with Down syndrome
- Førsteamanuensis Melanie Kirmess, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: CILT research
- Førsteamanuensis Janne von Koss Torkildsen, Institutt for spesialpedagogikk, UiO, Førsteamanuensis Joanne Arciuli, Universitetet i Sydney, Australia, og Professor Ona Bø Wie, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: Statistical learning in children with specific language impairment
- Professor II Charles Hulme, Institutt for spesialpedagogikk, UiO: Interventions to improve children's reading and language skills
Avslutning
Seminaret er åpent for alle, gratis og vil holdes på engelsk.
Påmelding innen tirsdag 8.november
Rombytte til større auditorium (nå Aud 1) gjør at vi utvider påmeldingsfristen til 8.november. Du melder deg på seminaret via nettskjema