Julekalender spesialpedagogikk 2022

Zoom deg inn hver morgen i ukedagene 1.-21- desember

 

Colorbox

Dato

Tittel

Navn

1.12

En praktisk veiviser for intervensjoner ved afasi

Melanie Kirmess

2.12

Narrative ferdigheter hos barn med utviklingshemming

 

Kari-Anne B. Næss

5.12

Theory of mind in children with cochlear implants

 

Kristina Burum

6.12

Språkaktiviteter i barnehagen hos barn med svakere vokabular

 

Åste M Hagen

7.12

Lese- og skriveopplæring for elever med utviklingshemming

Karine Bakken

8.12

Språk og leseforståelse hos flerspråklige barn

Hilde Lowell Gunneud

9.12

Barn med eller med risiko for utviklingsmessige språkforstyrrelser- hva kan en norsk populasjonsstudie fortelle oss?

 

Malin D. Silkstone

12.12

12 grunner til at systematiske kunnskapsoversikter er verdifulle for spesialpedagoger 

Hanne Næss Hjetland

 

13.12

Livskvalitet hos barn som har hørselstap

Christiane  Lingås Haukedal

 

14.12

Utviklingsmessige språkforstyrrelser og CATALISE-prosjektet

 

Kristian Emil Kristoffersen

15.12

Hva vet vi om effekten av språktiltak for de med omfattende lærevansker? En campbell meta-analyse

 

Monica Melby-Lervåg

16.12

Dyslexia profiles across orthographies differing in transparency

 

Vasiliki Diamanti

19.12

Alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK) og kognisjon

 

Kristine Stadskleiv

20.12

Kjønnsfordeling blant barnehagebarn som stammer

Åse Sjøstrand

21.12

Psykisk helse hos barn med språkvansker

 

Wenche Andersen Helland

22.12

Spørsmålstyper som engasjerer flerspråklige barnehagebarn i bildebokdialoger (merk: i opptak, ikke direkte i Zoom)

Frida Johanne Holmen og Susanne Haakonsen
23.12 Definisjon av stamming (merk: i opptak, ikke direkte i Zoom) Livia Vinnes og Amanda Sørtømme
Publisert 30. nov. 2022 15:41 - Sist endret 12. apr. 2023 10:25