Kveldsseminar om stamming hos barnehagebarn

The Effective Stuttering Treatment Project (EST) ved Institutt for spesialpedagogikk ønsker velkommen til åpent kveldsseminar om stamming hos barnehagebarn, tirsdag 16. oktober kl. 18-19:45.

Illustrasjonsfoto Colorbox

Program

Kl. 18:00-18:45 Dr. Elaina Kefalianos: Understanding developmental stuttering: Recovery and comorbidity. What does it look like? Foredraget holdes på engelsk.

Kl. 18:45-19:00 Pause

Kl. 19:00- 19:45 Postdoktor Linn Stokke Guttormsen: Hvordan påvirkes barnehagebarn av å stamme?

Om innlederne

Elaina Kefalianos

Logoped Elaina Kefalianos underviser og forsker ved Universitetet i Melbourne, og jobber også som logoped ved universitetets klinikk. Hun har jobbet utelukkende innen stamming de siste 10 årene, i ulike akademiske, forsknings- og kliniske roller. Som en av prosjektlederne the Early Language in Victoria Stuttering Study (ELVS) forsker hun på epidemiologien til stamming. I dette foredraget vil hun presentere funn fra ELVS, som komorbiditet hos barn som stammer i barnehagealder, og hvilke faktorer som kan være med å forutsi hvilke familier som søker hjelp til stammingen for sine barn.

Linn Stokke Guttormsen

Logoped Linn Stokke Guttormsen er utdannet ved Institutt for spesialpedagogikk, og har jobbet som logoped i Oslo PPT. De siste årene har hun imidlertid forsket på hvordan barnehagebarn påvirkes av å stamme, og leverte nylig Norges første doktorgrad om stamming. I sitt foredrag vil hun presentere funn fra avhandlingen sin. Det vil blant annet handle om hvorvidt kommunikasjonsholdninger hos barn som stammer skiller seg fra holdningene til barn som ikke stammer og hvordan foreldre og andre nærpersoner observerer at barna blir påvirket av stammingen.

Seminaret er gratis og åpent for alle interesserte. Påmelding ikke nødvendig.

Publisert 5. okt. 2018 15:15 - Sist endret 14. feb. 2024 10:26