Små barn som aktive informasjonssøkere

Førsteamanuensis Imac Zambrana og postdoktor Tone Hermansen holder foredrag på UiO:Forskningsdagene.

logo for forskningsdagene

Illustrasjonsfoto: Colourbox

Om foredraget

Gjennom oppveksten eksponeres barn for en mengde informasjon. For best mulig å kunne dra nytte av alt de erfarer må de derfor tidlig lære seg hvordan de aktivt kan innhente, organisere og gi mening til denne informasjonen. Imac Zambrana og Tone Hermansen diskuterer hvordan barn utvikler slike ferdigheter.

Foredraget passer for barnehagelærere, lærere og andre som arbeider med barn, samt foreldre og andre som er interesserte i barns utvikling og læring.

Foredraget er gratis og åpent for alle. Velkommen!

Foredraget blir også streamet.

NB. Du må bruke en nettleser som tillater programvaren (for eksempel Firefox eller Google Chrome). Ved bruk av Internet Explorer vil ikke videoen fungere.

(Videoproduksjon av Mads Metz, Litteraturhuset)

Publisert 31. juli 2018 13:00 - Sist endret 22. mai 2023 14:19