Dima Mohamad

Bilde av Dima Mohamad
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1140 Blindern 0318 Oslo

Faglige interesser

  • Psykososiale vansker
  • Flerkulturell pedagogikk
  • Inkludering
  • Minoritetsspråklige elever
  • Kvalitative metoder
  • Deltakende forskning
  • Lærevansker

Undervisning

SPED4010 – Vitenskapsteori, forskningsmetode og statistikk

SPED1200 – Spesialpedagogisk forskningsmetode og forskningsbasert praksis

SPED1300 – Læring i et livsløpsperspektiv

SNE4200 – Education for Learners with Special Needs

SPED3002 – Bacheloroppgave

Bakgrunn

2023 – : Stipendiat ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo.

2021 –  2023: Lektor med tilleggsutdanning / Tospråklig faglærer, Bergen Kommune.

2019 –  2022: MPhil in Childhood Studies, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, NTNU i Trondheim.

2017 –  2019: MSc in Clinical Psychology for individuals, families and organizations, University of Bergamo, Italia.

2014 –  2017: Grunnskolelærer, Syria.

2012 – 2013: Diploma of Educational Qualifications, Tishreen University.

2008 – 2012: Bachelor of Education, Tishreen University.

Stipend

2018 – 2019: The Italian Ministry of Foreign Affairs and International collaboration (MAECI)».

2017 – 2018: The Italian Ministry of Foreign Affairs and International collaboration (MAECI)».

Emneord: Inkludering og mangfold, Kvalitative metoder

Publikasjoner

  • Mohamad, Dima; Kjørholt, Anne Trine; Pesonen, Henri & Tateo, Luca (2024). Inclusion of Syrian students in need of special support in Norwegian schools - a qualitative study with students and parents. European Journal of Special Needs Education. ISSN 0885-6257. doi: 10.1080/08856257.2024.2354606. Fulltekst i vitenarkiv
  • Paraschiv, Florentina & Mohamad, Dima (2020). The Nuclear Power Dilemma—Between Perception and Reality. Energies. ISSN 1996-1073. 13(22). doi: 10.3390/en13226074. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 1. sep. 2023 15:30 - Sist endret 24. juni 2024 09:42