Gül Øzerk

Universitetslektor - Institutt for spesialpedagogikk
Bilde av Gül Øzerk
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 7 Helga Engs hus 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1140 Blindern 0318 Oslo
Andre tilknytninger Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (Student)

Faglige interesser

  • Pedagogisk-psykologi
    • Rådgivning/veiledning
  • Motivasjon og læring
    • Akademisk kjedsomhet 
  • Psykososiale vansker
    • Psykisk helse
    • Sosial kompetanse
  • Flerspråklighet/Flerkulturalitet
  • Organisasjonspsykologi
    • Gruppedynamikk
    • Psykologisk trygghet
    • Formidling og relasjonskompetanse
  • Spesialpedagogikk og helhetlig praksis
  • Inkludering

Media

Podcast: Gülstandard?
I denne podkasten tematiserer Universitetslektor Gül Øzerk og Førsteamanuensis Magnar Ødegård spesialpedagogisk praksis og forskning.

Prosjekter

Udir. Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis: Sysemrettet arbeid i Alver kommune (2023- ...)

Bakgrunn

  • 2022- Universitetslektor, Institutt for Spesialpedagogikk, UiO
  • 2021-22- Universitetslektor I pedagogikk ved lærerutdanningen, OsloMet
  • 2015-22 - Veiledningsarbeid (bachelor og master) ved Institutt for pedagogikk, UiO
  • 2020-20 - Samspill og ledelse -  Anvendt organisasjonspsykologi - Master in Executive Management ved BI Oslo, BI Oslo
  • 2015-21 - Pedagogisk-psykologisk rådgiver ved PPT, Oslo
  • 2013-15 - Master i pedagogisk-psykologisk rådgivning
  • 2011-13 - Bachelor i pedagogikk, UiO
  • 2008-11 - Bachelor i musikkvitenskap, UiO

Publikasjoner

  • Øzerk, Gül & Øzerk, Kamil (2022). Tidlig innsats og tospråklige barn-historiske tilnærminger, politiske diskurser og forskningsbaserte tiltak. I Bjørnsrud, Halvor Inge & Nilsen, Sven (Red.), Tidlig innsats – i en skole for alle?. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202762452. s. 308–340.
  • Silveira-Zaldivar, Tracey; Øzerk, Gül & Øzerk, Kamil (2021). Developing Social Skills and Social Competence in Children with Autism. International Electronic Journal of Elementary Education. ISSN 1307-9298. doi: 10.26822/iejee.2021.195.
  • Silveira-Zaldivar, Tracey; Øzerk, Gül & Øzerk, Kamil (2021). Developing social skills and social competence in children with autism. International Electronic Journal of Elementary Education. ISSN 1307-9298. 13(3), s. 341–363. doi: 10.26822/iejee.2021.195. Fulltekst i vitenarkiv
  • Øzerk, Gül (2020). Academic Boredom: An Underestimated Challenge in Schools. International Electronic Journal of Elementary Education. ISSN 1307-9298. 13(1), s. 117–125. doi: 10.26822/iejee.2020.177.

Se alle arbeider i Cristin

  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Resiliens [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Psykososiale vansker [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Inkludering og spesialpedagogikk [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). En guide til akademisk oppgaveskriving. URL: https://www.uv.uio.no/isp/personer/vit/magnarod/gulstandard/odegard_ozerk_en-guide-til-masteroppgaven.mp3.
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis - Samarbeidsprosjekt Alver kommune og Institutt for spesialpedagogikk.
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Prosjekt universell pedagogikk - delrapport. Institutt for spesialpedagogikk.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 10. nov. 2022 09:24 - Sist endret 12. jan. 2024 10:55

Forskergrupper