Fakultet

Publisert 28. nov. 2023 15:04

Under Forskningskommunikasjonsdagene i november delte Forskning.no ut fire medlemspriser. Den gjeveste, Årets beste artikkel, fikk Fredrik Solli Wandem for saken «Vetle (17) har utviklingsmessige språkforstyrrelser». – I høyeste grad fortjent!

Publisert 18. aug. 2023 11:28

– Engasjementet til de nye studentene våre har vært fantastisk, sier faddersjef Julie Ekeberg. Fadderuken er snart over og det har vært hektiske, men ufattelig gøyale dager for både nye studenter og faddere.

Publisert 5. sep. 2022 20:56

NY ÆRESDOKTOR: Anne Wallach heitte ho, kvinna som endra livet til professor Pamela Grossman. – Ho forstod på eit djupt plan korleis det var å vere ungdom, ho såg oss, seier forskaren, som har som mål at alle barn skal få erfare slike kloke og myndige lærarar.

Publisert 19. aug. 2022 11:21

Mandag denne uken tok vi imot ca. 600 nye studenter til grunnutdanningene på UV. Solen skinte, og plassen utenfor Helga Engs hus var full av glade og smånervøse ansikter – klare for studiestart og livet som student på UiO!

Publisert 29. apr. 2022 20:56

Søkningen til Lektorutdanningen ved UV-fakultetet øker i 2022. – En bekreftelse på at studentene setter pris på den høye faglige kvaliteten i studiene våre, sier dekan Rita Hvistendahl.