Tidlegare

Tid og stad: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Få ting er så mye debattert i norsk skole som bruken av digital teknologi. Mange har sterke meninger om både skjermtid, læringsmuligheter og digital pedagogikk. Men hva sier forskningen?

Tid og stad: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Grønn omstilling stiller både lærere og skolen som organisasjon overfor kryssende utfordringer. Hvordan kan skolen fortsette å være relevant i en verden i endring? Hvordan utfordres lærerutdanningene?

Tid og stad: , LINKEN, Georg Sverdrups hus

IDEA er et ressurssenter for innovasjon og digitalisering i utdanningen som nå etableres ved og for UV-fakultetet.

Tid og stad: , LINKEN, Georg Sverdrups hus og Zoom

UV-fakultetet har blikket rettet mot digital undervisning og integrert bruk av digitale løsninger som kan bedre undervisernes kompetanse og studentenes læring. Bli kjent med tre slike prosjekter!

Tid og stad: , Sentralen

Skolen og barnehagen blir sett på som sentrale i å utjevne og motvirke ulikhet og utenforskap, i å gi barn et likeverdig grunnlag for å delta i samfunnet. Hvor realistisk er det? Hvilke råd kan utdanningsforskere gi til praktikere og politikere?

Tid og stad: , Seminarrom U30, Helga Engs hus

Studentinvolvering og innovasjon står høyt på UiOs agenda. Men hva betyr det at studentene involveres? Hvordan kan studenter i utdanningsvitenskap innovere, og hva teller som innovasjon i dette fagfeltet? Bli med på en spennende diskusjon fra og med UV studenter!