Lansering: Bli kjent med ressurssenteret IDEA!

IDEA er et ressurssenter for innovasjon og digitalisering i utdanningen som nå etableres ved og for UV-fakultetet.

Studenter og lærer snakker sammen rund et bord.

IDEA blir en felles portal til UVs arbeid med digital undervisning og forskningsbasert innovasjon i utdanningene. Foto: Shane Colvin.

UV-fakultetets dekanat inviterer til formell lansering av IDEA!

Dekan Rita Hvistendahl ønsker velkommen, og vi får en hilsen ved Bjørn Stensaker, viserektor for utdanning.

IDEA (Digitalization and Innovation in Educational Arenas / Digitalisering og innovasjon i utdanningen) skal koordinere innovasjonsarbeid og tiltak for digitalisering i undervisningen ved UV-fakultetet.

Ressurssenteret skal forsterke interaksjonen mellom undervisning, innovasjon og forskning, og bli en felles portal til UVs arbeid med digital undervisning og forskningsbasert innovasjon i utdanningene.

I ulike jubileumsarrangementer under UVs 25-årsjubileum de to første ukene i november gir IDEA en smakebit av planer som følger i nær fremtid.

Under onsdagens lansering presenteres IDEAs mål og ambisjoner for UV samt IDEAs nettsider. Arrangementet er spesielt interessant for alle ansatte og studenter ved UV, men også andre ved UiO som er opptatt av pedagogisk innovasjonsarbeid.

Etter presentasjonen inviterer vi til mingling og noe å bite i! Velkommen!

Meld deg på

Kan ikke være tilstede?

Følg lansering på Zoom

Bildet kan inneholde: gjøre, elektrisk blå, sirkel, logo, grafikk.

Arrangementet inngår i en rekke tilbud til publikum, studenter og ansatte i forbindelse med Det utdanningsvitenskapelige fakultets 25-årsjubileum 1.-12. november 2021

Emneord: digitalisering, Utdanning og teknologi
Publisert 15. okt. 2021 15:14 - Sist endra 2. nov. 2021 11:05