Hvordan (og hvorfor) skal læringsassistentene inkluderes i undervisning? Eksempler og kunnskap fra LINK og MatNat

IDEA Lønsj: Lunsjsamtaler med undervisere og studieadministrasjon om nye undervisningsformer og forskningsbasert innovasjon i undervisningen.

Bildet kan inneholde: person, klær, panne, hår, hode.

I IDEAs februar lunsjmøtet presenterer Tor Ole Bigton Odden fra UiOs Center for Computing in Science Education (MatNat) og Ester Fremstad fra LINK om læringsassistentenes rolle i undervisning.  

Tor Ole tar med egen erfaring fra samarbeid med læringsassistentene på MatNat, og forteller om hvordan studenter, undervisere, studieadministrasjon og assistentene selv kan dra nytte av et gjennomtenkt læringsassistentprogram.  

Ester presenter resultater fra LINKs undersøkelse til studenter, læringsassistenter og emneansvarlige ved ulike institutter ved UiO om erfaringer med læringsassistenters arbeid. Undersøkelsen viser at læringsassistenter har stort potensial til å støtte undervisningen og et godt læringsmiljø, men tydeliggjør noen forutsetninger for at dette potensialet skal realiseres.


Med deg på: https://nettskjema.no/a/245117

Følg IDEA Lønsj på Zoom.

Om IDEA og IDEA LØNSJ-serien

IDEA Innovasjon og digitalisering i utdanning er et ressurssenter ved UV.

IDEA Lønsj er et uformelt arrangement der du kan innta lunsj og faglig-pedagogisk kunnskap samtidig. Du får korte presentasjoner, og kan delta i diskusjoner om pedagogisk utviklingsarbeid, fullført, pågående og planlagt. Ta med matpakke, vi fikser kaffe!

Vil du bidra?

Individuelle undervisere og prosjekteiere inviteres til å presentere opplegg for og refleksjon om undervisningsformer med økte digitale komponenter og forskningsbasert innovasjon i undervisningen.

Både UVs undervisere og studieadministrasjon samt andre som bidrar til undervisningsprosesser inviteres til å delta i diskusjoner.

Ta kontakt med IDEA koordinator Emily Oswald dersom du har spørsmål om arrangementet.

Publisert 27. jan. 2022 21:43 - Sist endret 17. feb. 2023 12:44