Trenger du inspirasjon eller nye impulser til hvordan du kan bruke de nye rommene og utstyret på Helga Engs hus? Bli med på IDEA-seminar!
Innledningsvis vil premissene for oppgraderingen av undervisningsrommene ved Helga Engs hus, og prosessen rundt dette, gjøres rede for. Videre diskuterer Morgane Domanchin hvordan romdesign og teknologi brukes på en kreativ måte i undervisning, basert på et prosjekt ved École normale supérieure de Lyon. Elodie Guillemin presenterer presenterer IDEA Studentteams arbeid med å støtte studentene til å ta bruk det nye utstyret, og studentenes tilbakemeldinger.
Med utgangspunkt i eksempler fra andre institusjoner og relevant forskning, vil Palmyre Pierroux og Crina Damsa, drøfte hvilke muligheter det nye utstyret og romløsningene kan gi for undervisningen på Helga Engs hus. Til slutt inviteres det til refleksjon over egen undervisningspraksis, med innspill og kommentarer fra professor Rolf Steier ved OsloMet.
Etter seminaret får du muligheten til å bli med på lanseringen av de nye rommene, og det serveres kake i foajeen. Velkommen!
Oppgradering av undervisningsrom ved Helga Engs hus - bakgrunn og prosess
Kort presentasjon om bakgrunn, prosess og intensjon med oppgraderingen.
Palmyre Pierroux, Institutt for pedagogikk
Crina Damsa, UV og Institutt for pedagogikk
Studentmedvirkning i IDEA og studentperspektiv på pedagogisk innovasjon ved UV
Elodie Guillemin, UV og Institutt for pedagogikk
Elodie Guilemin presenterer IDEA StudentTeam arbeid med innsamling av erfaringer fra og veiledning av studenter om bruk av det nye utstyret i Helga Engs hus. Hun forteller også om teamets arbeid rettet mot å øke bevistet om IDEAs tilbud og studentenes rolle i pedagogisk innovasjon ved UV.
Fostering an effective learning climate within a hybrid doctoral seminar
This presentation will illustrate the implementation of a successful hybrid environment in a doctoral seminar, with a focus on ensuring an effective learning climate. Digital devices, among which a video conferencing platform, a Beam Robot and a Kubi Robot were used to support hybrid teaching and learning for face-to-face and remote participation. Findings and implication for practice are presented based on a research and development project conducted by the research group IMPEC (Screen-based Multimodal Interactions) and Christine Develotte at École normale supérieure de Lyon, France. See a video about the project here.
Morgane Domanchin, Institutt for pedagogikk
Hvordan romdesign og teknologi kan skape læringsmuligheter
Forskning om læring og innovasjonsprosjekter viser at design av rom, møblering og digitale teknologier kan skape produktive forhold til læring på forskjellige måter. I denne presentasjonen drøfter vi eksempler fra forskning og praksis som gir innsikt på hvordan nye romoppsett og teknologier i våre lokaler kan brukes til undervisning og å fremme læring.
Crina Damsa, UV og Institutt for pedagogikk
Palmyre Pierroux, Institutt for pedagogikk
Kommentar av Rolf Steier og åpen diskusjon