Flervalgsoppgaver, eller “multiple choice”, kan brukes til å teste mange typer kunnskap og ferdigheter. Flervalgsoppgaver egner seg godt når du som underviser skal gjennomføre mer omfattende summative evalueringer, og de egner seg også for studenter når de skal foreta egenvurderinger.
Det å lage gode pedagogiske flervalgsoppgaver tar tid og krever erfaring. Sammen med Athanasios Protopapas og Stefan Schauber, vil vi denne gangen utforske hva som kjennetegner gode flervalgsoppgaver, og diskutere hvilke undervisningsopplegg ved UV som kan egne seg for å ta i bruk denne oppgavetypen.
Program
14:15-14:20 | Velkommen og introduksjon |
14:20-14:40 | Diskusjon: Våre erfaringer og ideer om flervalgsoppgaver |
14:40-15:20 |
Presentasjoner Flervalgsoppgaver: Hvorfor og hvordan? Athanasios Protopapas, Institutt for spesialpedagogikk Hva jeg snakker om når jeg snakker om multiple choice Stefan Schauber, Det medisinske fakultet |
15:25-15:45 | Diskusjon: Flervalgsoppgaver i UV studieprogrammer og vår egen undervisning |