Interested in learning more about GenAI in the context of teaching and learning? IDEA has developed a collaborative workshop series to prepare UV faculty to understand and confidentially use these technologies in the classroom.
UndervisningsPuls
![Forfatter som arbeider med skrivemaskin på kontoret.](https://www.uv.uio.no/om/organisasjon/idea/undervisningspuls/bilder/undervisningspuls-logo.png)
Foto: Clay Gouin (IDEA. Bilde fra Andrea Piacquadio, pexels.com)
Teaching through video provides many advantages for modern educators, but few teachers create their own learning-based videos. However, PowerPoint can be a powerful yet easy tool to create learning-based videos if you learn its features.
Universal Design for Learning (UDL) model is widely used in planning inclusive teaching and assessment approaches in higher education. What is UDL-model actually and is it used effectively to improve inclusion for all?
Det kan være utfordrende å legge til rette for studentaktive læringsformer. Her kan du lese mer om hvordan du kan planlegge for omvendt undervisning i emner der studentene har ulike faglige bakgrunner.
Student-centered learning approaches and integrated technology in classrooms invite new ways of thinking about the design of learning environments in higher education. Students and teachers have used Room 241 as an IDEA laboratory to experiment with different arrangements of furniture, ‘dancing walls’ and screens with the aim of enacting and evaluating how active learning classrooms work.
I juni 2023 leverte et regjeringsoppnevnt ekspertutvalg den første offentlige utredningen (NOU) som ser systematisk bruk av digitale verktøy for å fremme læring. Hva betyr dette for forbedring av læringsanalyse?
Les presentasjonen til Marte (PDF).
ChatGPT kan være en ressurs for studenters læring, men krever en forståelse av generativ kunstig intelligens. Under hvilke betingelser kan det brukes produktivt som en del av deres kunnskapsutvikling? Vi har undersøkt hvordan studenter ved UV-fakultetet kan bruke ChatGPT.