Hva skal til for å lykkes med etter- og videreutdanning? En ny studie gir innsikt i resultatene av samarbeid over tid mellom forskere og lærere.
Aktuelt
Den mest oppdaterte informasjonen finner du på Senterets engelske sider.
Selv om norske lærere gjør mye bra så er det rom for forbedring i den faglige støtten til elevene, sier professor i klasseromsforskning ved UiO.
NY ÆRESDOKTOR: Anne Wallach heitte ho, kvinna som endra livet til professor Pamela Grossman. – Ho forstod på eit djupt plan korleis det var å vere ungdom, ho såg oss, seier forskaren, som har som mål at alle barn skal få erfare slike kloke og myndige lærarar.
Kirsti Klette, senterleder ved QUINT, er invitert til å snakke om muligheter for videre forskning som springer ut av OECDs Global Teaching InSights Video Study.
Satsing på lærernes kompetanseutvikling og ikke minst tid er avgjørende for at praksisnær forskning skal komme lærerne til gode.
QUINT-forskere har presentert en komparativ studie av morsmålundervisningen i Norge, Sverige og Finland på nordisk foskerkonferanse SkrivLes-konferansen 2019.