SpedAims ABC123 søker forskningsassistenter

I forbindelse med gjennomføringen av et forskningsprosjekt søker Institutt for spesialpedagogikk, UiO, forskningsassistenter til våren 2024.

Klasserom der elever rekker opp hånden

Kunne du tenke deg å arbeide som forskningsassistent og bistå med datainnsamlingen i et spennende prosjekt om lesing og matematikk i skolen? Illustrasjonsfoto: Colourbox)

Ser du etter en deltidsjobb ved siden av studiene våren 2024? Studerer du spesialpedagogikk, pedagogikk eller psykologi, ønsker du erfaring med å samle inn data til forskning, og er du glad i å jobbe med barn? Da kan du være en av de vi er ute etter. Vi søker forskningsassistenter til kartlegging av barn på 1. trinn i forskningsprosjektet SpedAims ABC123.

Arbeidet består i å dra rundt til skoler og gjennomføre datainnsamling ved hjelp avoppgaver på iPad med elever som er med i studien. Man må også holde kontakt med skoler og avtale tid for når besøkene skal skje i god tid. Det er viktig å være nøyaktig, blant annet i å utføre oppgavene med elevene så likt som mulig, med mål om å ha høy validitet i forskningsdataene man samler inn.

I SpedAims ABC123 må assistentene som ansettes være tilgjengelig for å jobbe på ukedager (mandag til fredag i normal skoletid, ca. 08:00 til 13:00) i perioden 3. til 19. april. Skolene som skal besøkes i vår region ligger i Oslo, Romerike, Asker, Bærum, Drammen og Moss. Det vil bli gitt lønnet opplæring og sertifisering i testbatteriet i forkant. Kurset i SpedAims ABC123 finner sted én dag (11., 12. eller 13. mars) med fysisk oppmøte på Institutt for spesialpedagogikk på Blindern.

SpedAims er et spesialpedagogisk senter som er et samarbeid mellom UiO, UiA, UiS, UiB og Nord universitet. Les mer om senteret og forskningsprosjektetet her >>

Stillingsbeskrivelse

• Datainnsamlingen vil omfatte lese-, matte- og språktester og kognitive tester av barna.
  • Alle prosjektmedarbeidere vil få opplæring på forhånd.
  • Arbeidet vil gi verdifull praksis når det gjelder gjennomføring og skåring av tester.
  • I tillegg vil deltakelse i prosjektet gi et viktig innblikk i hvordan forskning kan gjennomføres og planlegges.
  • Jobben er en perfekt plattform for å bli kjent med erfarne forskere og andre forskningsassistenter.
  • Arbeidet vil bli lønnet med timelønn etter gjeldende satser. I tillegg vil reiseutgifter dekkes.

Kvalifikasjoner:

• 2 til 5 års høyere utdanning innen pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi eller andre relevante fagfelt
  • Erfaring med å jobbe med barn
  • God digital kompetanse
  • Norskkunnskaper på B2-nivå
  • Interesse for forskning.

Personlige egenskaper:

• Barnevennlig fremtoning
  • Nøyaktig og strukturert
  • God til å planlegge
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Hvordan søke?

Dersom du er interessert, send noen ord om deg selv og om motivasjonen for arbeidet til anita.lopez-pedersen@isp.uio.no

Av Fredrik Solli Wandem
Publisert 20. des. 2023 15:11 - Sist endret 20. des. 2023 15:11