SpedAims Kohort søker forskningsassistenter

Ser du etter deltidsjobb ved siden av studiene våren 2024? Studerer du pedagogikk, spesialpedagogikk eller psykologi, ønsker du erfaring med å samle inn data til forskning, og er du glad i å jobbe med barn? Da kan du være en av de vi ser etter.

Forskningsprosjektet SpedAims Kohort søker forskningsassistenter til kartlegging av barn i siste året i barnehage. Arbeidet består i å besøke barnehager som deltar i prosjektet og gjennomføre oppgaver på ipad med barn som er med i studien. Forskningsassistentene må også holde kontakt med barnehager og avtale tidspunkt for besøk.

Med mål om å ha høy validitet i forskningsdataene som samles inn er det viktig at forskningsassistentene er nøyaktige og utfører oppgavene med barna så likt som mulig.

Datainnsamlingen vil foregå i perioden mellom slutten av mars til slutten av mai. Vi tar hensyn til forskningsassistentenes forelesninger og andre studieaktiviteter.  Barnehagene som skal besøkes ligger i Oslo og omegn. Det vil bli gitt lønnet opplæring og sertifisering i testbatteriet i forkant.

Kvalifikasjoner

Du må ha:

• 2–5 års høyere utdanning innen pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi eller andre relevante fagfelt
  • erfaring med å jobbe med barn i barnehage eller skole, minimum i tilknytning til studiene
  • god digital kompetanse
  • norskkunnskaper på minimum B2 nivå
  • godkjent politiattest.

Videre legges det vekt på at du:

• har interesse for forskning
  • har barnevennlig fremtoning
  • er nøyaktig og strukturert
  • er god til å og tar ansvar for gjennomføring av gode arbeidsprosesser
  • Det er fordel om man har sertifikat og tilgang på bil.

Vi tilbyr

• Mulighet for å bidra i et nasjonalt, prestisjetungt forskningsprosjekt
  • Opplæring og erfaring med å bruke etablerte verktøy og metoder innenfor pedagogisk forskning
  • Timelønn i samsvar med statens lønnsregulativ, l.pl. 17.515, kode 1019, kr 219-236 bto pr time, avhengig av kompetansenivå

Nærmere opplysninger om stillingene fås ved henvendelse til:

Om SpedAims Kohort

I forskningsprosjektet SpedAims Kohort ønsker vi å finne ut mer om barns utvikling av språk, lesing, skriving, matematikk og sosiale ferdigheter. Undersøkelsen skal følge rundt 750 barn fra hele Norge de to siste årene i barnehagen og videre opp i skolen.

Les mer her >>

Av Fredrik Solli Wandem