Tidligere arrangementer

Tid og sted: , Sophus Lie's auditorium

The Faculty of Educational Sciences has the pleasure of inviting students who will complete their Master's degree this autumn to the graduation ceremony for our programmes Higher Education, Education, Special Needs Education,  Assessment, Measurement and Evaluation, Pedagogikk, Spesialpedagogikk and Utdanningsledelse!

Tid og sted: , Sophus Lies auditorium

Det utdanningsvitenskapelige fakultet har gleden av å invitere vårens kandidater på masterprogrammene i Pedagogikk, Spesialpedagogikk, Utdanningsledelse, Education, Higher Education, Special Needs Education og Assessment, Measurement and Evaluation til kandidatmarkering våren 2024!

Tid og sted: , Foajeen, Georg Sverdrups hus

Unikor holder lunsjkonsert i Georg Sverdrups hus

Tid og sted: , Helga Engs hus, auditorium 1

Institutt for pedagogikk har gleden av å invitere deg som fullfører bachelorgraden våren 2024 til kandidatmarkering. Bli med og feire at du nå har fullført en bachelorgrad!

Tid og sted: , Universitetets Aula

Det utdanningsvitenskapelige fakultet og Institutt for lærerutdanning og skoleforskning har gleden av å invitere vårens kandidater fra Lektorprogrammet til kandidatmarkering.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Ammar Bahadur Singh ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Teaching and Learning in an Institutional Massive Open Online Course: Implications for Agency in Online Pedagogy" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Lucy Smiths hus, 1. etasje

Skal du søke jobb snart? Ønsker du tilbakemelding på din CV og søknad? Vil du ha tips til intervjuprosessen? Kom på drop-in veiledning da vel.

Tid og sted: , Universitetet i Oslo, Blindern, Helga Engs hus, aud 3

Hvem var Helga Eng og hva bidro hun med til pedagogikkfaget? Velkommen til åpent foredrag om kvinnen som grunnla det som i dag er Institutt for pedagogikk.

Tid og sted: , Waldemar Thranes gate 42, Oslo

Læreren, forskeren og foregangskvinnen Helga Eng hedres med Oslo Byes Vels blå skilt! Velkommen til avduking i Waldemar Thranes gate 42, der Helga Eng bodde fra 1905 til 1932.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus

Cand Polit Turid Løyte Harboe ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "«… dyktiggjøre til at danne mennesker» En kritisk studie av endringer i norsk lærerutdanning 1930–2010" for graden doctor philosophiae (dr. philos.).

Tid og sted: , Lucy Smiths hus, 1. etasje

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Gøril Brataas ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "Å lære å støtte elevers tekstarbeid: Utforsking av en praksisbasert tilnærming i utdanningen av norsklærere" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Helga Engs hus, auditorium 2

Institutt for spesialpedagogikk har gleden av å invitere vårens bachelorstudenter i spesialpedagogikk til kandidatmarkering. Bli med å feire at du nå har fullført en bachelorgrad!

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Åpent fagseminar ved Domus Bibliotheca 4. juni for alle som er opptatt av å støtte unge voksne med lett utviklingshemming i overgangen fra skole til arbeidsliv.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Anniken Hotvedt Sundby ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Kunnskapsspørsmålet i læreplanen i norsk. En studie av styringsdokumenter og forståelser blant norsklærere i videregående skole" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Julie Casoli Uvsløkk  ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling "From policy to practice. Framing intercultural competence in naturally occurring English and French instruction in Norway" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Har vi god ytringsfrihet eller mer ytringsfrykt ved universitetene? Her spør vi rektorene ved UiO og NTNU: Hva mener dere om disse spørsmålene?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

I russisk skole finnes det nå i praksis kun én lærebok i historie. Hør Helge Blakkisrud og Morten Jentoft i samtale om historie som ideologisk verktøy.

Tid og sted: , Trappene ved Universitetes aula

Tradisjonsrike toner fra aulatrappene!

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Diego Gonzalez Campos ved CEMO - Senter for pedagogiske målinger vil forsvare sin avhandling "Approaches to Integrating Large Data into Systematic Reviews and Meta-Analysis in Education" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Scene HumSam

Krigene i Ukraina og Gaza deles og blokkeres i sosiale medier. Algoritmene styrer hvilken verden vi ser, og farger bildene vi har av oss selv. Hva gjør sosiale medier med oss og med demokratiet vårt? Hva skjer med fellesskapet om vi ikke lenger deler en felles virkelighet? Velkommen til samtale og gratis lunsj på Scene HumSam!

Tid og sted: , Auditorium 3

Master  Jarl Kleppe Kristensen ved CEMO - Senter for Pedagogiske målinger vil forsvare sin avhandling "Pieces in the Puzzle of Language Learning On the Roles of Morphological Knowledge, App-Based Implicit Learning and Child-App Interactions" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.):

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Kunstig intelligens, sosiale medier og falske nyheter utfordrer tilliten til forskning og kunnskap? Hva gjør vi med det?

Tid og sted: , Auditorium 2, Georg Sverdrups hus

Bli klar til kommende jobbintervju med dette kurset