Arrangementer - Side 6
Har du lyst til å lære og praktisere språk samtidig som du blir kjent med mennesker fra hele verden? Kom til språkkafeen!
Higher education instructors understand the importance of quality course design, but do we think about the importance of how we arrange our physical teaching spaces? Students and teachers at UV have explored how physical classroom space can support active learning.
Every Tuesday from 16.30 to 18.30: introductory course in Dialogical Acting
Ønsker du å lære mer om denne dagen og hva den betyr? Meld deg på omvisningen.
Friheten til å forske, undervise, lære og formidle er under press i Europa. Politisk styring, søksmål fra næringslivet og hets fra motstemmer i sosiale medier er blant truslene. Hva er ståa hos oss?
Bli med på en omvisning i Historisk museums utstillinger VÍKINGR og Fabelaktige dyr, og lær om vikingene og hvordan deres forfedre så på dyr med ærefrykt og beundring.
Have you ever thought about how YOU, as a person learn best? What study techniques to use when, and for what purpose? Do you want a clear strategy for how to study for exams?
Har du lyst til å lære og praktisere språk samtidig som du blir kjent med mennesker fra hele verden? Kom til språkkafeen!
Hvilke data er det lurt og lov å samle inn om studentenes læring? Hvordan påvirker det deg at det du gjør digitalt blir analysert? Og er det greit at vi tar i bruk KI for å analysere studentenes data – eller er det avgjørende at et levende menneske vurderer alt?
Les presentasjonen til Marte (PDF)
Master Jelena Veletić ved CEMO - Senter for pedagogiske målinger vil forsvare sin avhandling "Challenges and Opportunities in Measuring School Leadership. An analysis of data from the Teaching and Learning International Survey (TALIS)" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Opplæringen i skolen skal føre til at alle elever har framgang i fagene. Men hvor tydelig er læreplanene med tanke på elevenes forventede progresjon? Hvordan tenker og snakker vi om progresjon i skolen?
Master Rebecca Elise Knoph ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding Vocabulary: Making Sense of What We Measure, Who We Measure, and How We Measure" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Vi får besøk av førsteamanuensis Irmelin Kjelaas fra NTNU og stipendiat Mari J. Wikhaug Andersen fra Senter for flerspråklighet – MultiLing/UiO.
Meld deg på omvisning av Norges øverste domstol!
Er du ny studenttillitsvalgt? Eller ønsker du å bli studenttillitsvalgt, men lurer på hva det innebærer? Meld deg på opplæringsseminar for studenttillitsvalgte!
Har du lyst til å lære og praktisere språk samtidig som du blir kjent med mennesker fra hele verden? Kom til språkkafeen!
Meld deg på omvisning av Norges øverste domstol!
Fredag 1. september er det UiOs årsfest og bursdag
Master Hanne Røe-Indregård ved Institutt for Spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Features of adult-child communication across conversational partners and activities. An observation based study" for graden for Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Hanne Røe-Indregård ved Institutt for Spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Caregiver and child language in diverse contexts: Perspectives from fathers and preschool teachers".
Bli med på en omvisning i Historisk museums utstillinger VÍKINGR og Fabelaktige dyr, og lær om vikingene og hvordan deres forfedre så på dyr med ærefrykt og beundring.
Generativ KI er kanskje lett og intuitiv å bruke, men ikke enkel å forstå. Hvordan kan UV-studenter lære om læringsteori og undervisningsdesign ved å bruke ChatGPT?
Ønsker du å lære mer om plantelivet i Botanisk Hage? Meld deg på omvisning og bli med en tur i de vakre omgivelsene til Botanisk Hage på Tøyen.
Master Silje Merethe Hansen Ingebretsen ved Institutt for spesial- pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Treatment of social communication difficulties following acquired brain injury: Efficacy of Group Interactive Structured Treatment" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Silje Merethe Hansen Ingebretsen ved Institutt for spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Review and discuss theoretical models of social communication and how they may be used to identify the active ingredients of an intervention."