English version of this page

Digital disputas: Ellen Os

Cand.paed. Ellen Os ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Voksnes mediering av jevnaldringsrelasjoner i barnehager. En undersøkelse av voksnes bidrag til samhandling mellom barn under tre år.

Bildet kan inneholde: halskjede, hår, ansikt, hake, panne.

Ellen Os

Digital disputas:

Universitetet i Oslo er for tiden stengt, og disputasen vil derfor bli strømmet direkte via Zoom. Du kan laste ned zoom her. For mer infomasjon gå til denne siden: digital disputation

Ex auditorio-spørsmål: Disputasleder vil invitere til ex auditorio-spørsmål, og disse kan i zoom foretas enten skriftlig ved å skrive i "chat" eller muntlig ved å klikke "Participants -> Raise hand".

Klikk her for å delta på disputas (åpner 12:00 den 29. april 2020)

Last ned avhandlingen i pdf-format. Avhandlingen er avpublisert.

Prøveforelesning

Gjør rede for den frie lekens plass i nordisk barnehagepedagogikk, og drøft om frileken kan være truet i lys av Rammeplan for barnehagen.

Prøveforelesningen er i opptak. Denne er nå avpublisert.

Bedømmelseskomité

• Professor Ingrid Pramling Samuelsson, Institutionen  för pedagogik, kommunikation och lärande, Göteborgs Universitet, Sverige (1. opponent)
  • Professor Marit Alvestad, Institutt for barnehagelærerutdanning, Universitetet i Stavanger (2. opponent)
  • Professor Stein Erik Ulvund, Institutt for pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo, er tredje medlem av bedømmelseskomiteen og komiteens koordinator.

Disputasens leder

Professor Veslemøy Rydland, Institutt for pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo

Veileder

Publisert 14. apr. 2020 10:23 - Sist endret 3. mai 2020 07:32