English version of this page

Nyheter - Side 2

Publisert 21. nov. 2022 10:50

LEA ønsker Mark White velkommen. Mark er PostDoc på QUINT-prosjektet og har spesialisert seg på observasjonsinstrumenter som et verktøy for å forstå undervisningskvalitet. Han skal snart begynne i sin stilling som prosjektleder på TALIS-prosjektet og fortsetter samtidig å jobbe delvis i PostDoc stillingen.

Publisert 16. nov. 2022 09:50

LEA welcomes Xin Liu, who has started as a postdoctoral fellow with the MATHMot project. Her research focused on student, teacher, and school characteristics affecting academic performance, evaluating teacher effectiveness and instructional quality, and investigating relationships between working conditions and teacher well-being. Methodological issues, such as multilevel analysis, structural equation modelling, and longitudinal analysis are of interest to her.

Publisert 18. okt. 2022 09:06

The International Handbook of Comparative Large-scale Studies in Education: Perspectives, Methods and Findings is published. This is a handbook containing a large body of knowledge about international large-scale studies, including underlying theories, historical and political perspectives, methodology, and findings from studies using large-scale data. LEA member Trude Nilsen edited the handbook together with Agnes Stancel Piatak from the IEA and Jan-Eric Gustafsson from the University of Gothenburg. Several LEA members contributed to the book. A list of chapters in which LEA members were involved can be found underneath.

Publisert 13. okt. 2022 12:15

I oktober gjennomfører PISA-gruppa kognitive laboratorier, der oppgaver til det innovative domenet i PISA 2025 prøves ut. Det innovative domenet er et fagområde som kommer i tillegg til lesing, matematikk og naturfag. I PISA 2025 heter området «Learning in the Digital World» og måler elevenes kompetanse i programmering og algoritmisk tenkning.

Publisert 23. sep. 2022 10:33

LEA organisere en ny LEA seminar til høsten. Seminaret kommer til å bli på Thon Hotel og gå over to dager. Hovedfokus av seminar bli forskning. Begge et social og faglig program bli utlagt senere.

Publisert 7. sep. 2022 11:08

This study uses 2015 PISA data to examine the impact of a supportive climate using four aspects: teacher support, fairness, feedback, and class discipline. The results accentuate the importance of understanding supportive climates in a broader sense and the pertinence of stronger teacher–student relationships in enhancing educational outcomes.

The study was part of a special issue on leveraging large-scale assessments for effective and equitable school practices. The special issue specifically focused on the Nordic countries.

Publisert 1. sep. 2022 10:37

ICILS prosjektet har fått en ny kollega - Lava Dawood - som skal jobbe med kommunikasjon og innholdsproduksjon på ICILS. Lava har en bakgrunn i PR og kommunikasjon og har erfaring med innholdsproduksjon, kommunikasjon, og digital markedsføring.

LEA ønsker hjertelig velkommen til Lava!

Publisert 31. aug. 2022 10:01

Tidsskriftet Acta Didactica Norden markerer sitt 15-årsjubileum med lanseringen av temanummeret: Kritisk literacy på fagenes premisser og tar med dette tak i skolens oppdrag med å danne kritiske borgere. Artiklene i nummeret viser hvordan kritisk tenking og kritisk literacy blir forstått forskjellig i de ulike fagene.

Våre LEA-medlemmer har vært engasjert i temanummeret. Tove Stjern Frønes som redaktør og Cecillie Weyergang har skrevet en artikkel.

Mer informasjon om arrangementet finnes her

Publisert 5. aug. 2022 13:27

LEA congratulates its member, Nani Teig, who was selected as one of the Young CAS Fellows for 2022-2024.  Nani's project will examine the academic resilience of disadvantaged students who succeed in school despite the odds against them. More on Nani and her project can be found here.

Are you a young researcher looking for a unique opportunity to grow your professional network and develop your research? Young CAS fellow applications will be opening up again during the autumn of 2022!