Hvilken betydning har digitaliseringen av skolen for læringsledelse, arbeidsformer, vurdering og elevenes læringsutbytte?
I dag har nesten alle norske elever sin egen digitale enhet til bruk i skolen.
På disse sidene presenterer vi både viktige begreper og relevant forskning. I egne saker får du også innsikt i hvordan digitaliseringen utvider det klasserommet du skal lede læringsarbeidet og hvilke nye arbeidsformer som er mulig i en-til-klasserommet. Du får også presentert hvordan digitale verktøy kan brukes for underveisvurdering.
Til flere av temaene er det foreslått spørsmål som kan brukes til refleksjon og diskusjon i profesjonsfellesskapet.
Eksempler fra praksis
Her kan du se eksempler på arbeid med digitalisering i skolen
![](https://www.uv.uio.no/forskning/satsinger/fiks/kunnskapsbase/eksempler-fra-praksis(1).png)
Flere kunnskapsressurser
Se flere ressurser på Kunnskapsbasen!
Dybdelæring | Tverrfaglighet | Elevmedvirkning | Realfaglig programmering | Elevaktive arbeidsformer | Vurdering