Webinar: kontaktlærerrollen

Mandag 6.februar arrangerer FIKS årets første webinar om kontaktlærerrollen!

Ilustrasjonsbilde, tre voksne mennesker, et tre med hender som blader, skyer i bakgrunnen

Ilustrasjonsbilde: Colourbox.com

Lærerjobben omfatter mer enn å gi opplæring i skolefag, og det stilles i dag forventninger til lærere og skoleledere om at de skal gi støtte og hjelp til elever ut over fagopplæringen. Mange lærere er kontaktlærere, og noen opplever at kontaktlærerrollen stadig utvides. Men også andre ansatte i skolen må bidra til å støtte elevene på ulike måter, og mange snakker om «laget rundt eleven».

I dette webinaret setter vi søkelys på kontaktlærerrollen og «laget rundt eleven». Vi vil belyse kompetanser som kan være til hjelp for lærere i deres roller som kontaktlærere. Vi vil også drøfte forventinger som foreldre stiller til skolen og hvordan skoler og enkeltlærere kan støtte elever emosjonelt og sosialt.

Du vil møte:

• Frederik Ferstad Skoe, psykologspesialist og forfatter av boken "Håndtering av følelser i skolen"
  • Asbjørn Tolo, foreldreutvalget for grunnopplæringen (FUG)
  • Julie Ek Holst-Jæger, kommunalsjef oppvekst, kompetanse og forvaltning, Bærum kommune
  • Silje B. Hvila, lektor, Stovner videregående skole

Webinaret følges opp med faglig frokost med samme tema fredag 10. februar på Domus Bibliotheca

FIKS
Publisert 10. jan. 2023 10:44 - Sist endret 2. mars 2023 09:22