Aktuelt innen forskning

Aktuelle saker

• Ny bokutgivelse gir svar: Lærere lærer av video 4. juni 2024 08:57

Systematisk bruk av video forbedrer ikke bare undervisningskvaliteten, men kan også endre måten lærere planlegger, gjennomfører og vurderer undervisningen sin på. – Dette er en bok mange har savnet, sier forskerne.

• Vil etablere et nasjonalt Skole i verden-nettverk for bærekraft 19. feb. 2024 13:02

– Vi trenger et miljø som støtter samarbeidsprosjekter mellom universiteter, skoler og samfunnet for øvrig. Slik kan skolen bli en reell aktør for bærekraft, sier skoleforsker Erik Knain ved Universitetet i Oslo (UiO).

Arrangementer

• Sluttlesing - Shilan Ahmadian 12. aug. 2024 14:00

Det holdes sluttlesing for ph.d.-kandidat Shilan Ahmadian, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), UiO.

Sluttleser er professor Joke Dewilde (ILS).

• MATHMot-lærerkonferanse 20. sep. 2024 09:30

Velkommen til en konferanse med fokus på elevers motivasjon for matematikkfaget.

• Skole i verden-konferansen 2024 27. sep. 2024 09:00

Konferansen er en møteplass for å utvikle nettverk og samarbeid for skolens arbeid med bærekraftig utvikling. Målgruppen for konferansen er lærere, skoleledere, lærerutdannere, skolepolitikere, organisasjoner og bedrifter som er opptatt av eller nysgjerrige på SiV-samarbeid.

• Faglig frokost 18.okt. - søker tema 18. okt. 2024 08:15

Fredag 18. oktober 2024 arrangerer FIKS sin første faglige frokost høsten 2024. Vi inviterer deg til å foreslå tema.