Etterveiledning: Utforskning av spenninger mellom planlagt og realisert læringsøkt.

 

1. Se på observasjonsskjemaet dere lagde sammen og refleksjonsnotater. Bruk valgt fokusområde, definisjon og indikasjoner for å utforske realisert læringsøkt. 

Spørsmål til inspirasjon: Hvordan planla du for (fokusområde)? Hva gjorde du for å få til (fokusområde)? Hvilke justeringer gjorde du underveis for å lykkes med (fokusområde)? Hvordan lyktes du med (fokusområde)? Hva kunne du gjort for å realisere (fokusområde) i større grad? Hvordan vet vi om vi lykkes med (fokusområde)?

2. Er det noe annet enn fokusområdet fra observasjonsskjemaet dere bør snakke om? Når tror du elevene lærte mest? Hvilke indikasjoner på læring observerte dere? Hva skjedde i forhold til det som var planlagt? Diskuter valg for endringer i planen og begrunnelser for justeringer. Hvordan gikk det?

3. Oppsummering: Hvor går veien videre? Skisser styrker og utviklingsområder.

Hvordan bidro realisert læringsøkt til oppnåelse av kompetansemål? ​

Publisert 4. nov. 2023 10:34 - Sist endret 19. apr. 2024 12:34