Arrangementer - Side 2
Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk, avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "How might a sociomaterial perspective on digital play be applied or adapted to meet the needs and concerns of older students in secondary and higher education?"
Velkommen til panelsamtale der forskere fra ulike fag diskuterer de ferske PISA-resultatene.
In this open lecture David Guile offers a ‘Recontextualised’ Connectionist and Vygotskian Perspective on human and machine learning.
Hvordan påvirker forskere utdanningspolitikken, og hvilken innflytelse har de egentlig?
The POLNET project is pleased to invite you to the final research conference in Oslo.
Welcome to an open lecture where Christian Ydesen explores the governing complex in education, applying a historical approach.
Welcome to this guest lecture by Íris Santos, Post Doc, Tampere University, who will talk about how external references to international organizations and societies are used to authorize as well as de-legitimize arguments in policy making processes.
Welcome to an open lecture where Gita Steiner-Khamsi will talk about the excessive amount of reform movements in education and how they pull practitioners and planners into different directions and create contradictory situations.
This lecture revisits experiences with digital education during the Corona crisis and beyond. Claudia Schumann explores the ideas of absent bodies and the politics of touch.
Friheten til å forske, undervise, lære og formidle er under press i Europa. Politisk styring, søksmål fra næringslivet og hets fra motstemmer i sosiale medier er blant truslene. Hva er ståa hos oss?
The ideals of economic and personal progress and growth are slowly destroying the planet we inhabit and its inhabitants along with it. At the same time education – often seen as the solution to this problem - is slowly being suffocated by the very same ideals. How could we think differently about education?
Idealene om økonomisk og personlig fremgang og vekst ødelegger planeten vi bor på og dens innbyggere. Utdanning blir ofte sett som løsningen på dette problemet, men også den blir sakte kvalt av de samme idealene. Hvordan kan vi tenke utdanning annerledes?
Opplæringen i skolen skal føre til at alle elever har framgang i fagene. Men hvor tydelig er læreplanene med tanke på elevenes forventede progresjon? Hvordan tenker og snakker vi om progresjon i skolen?
The Nordic Education Model-project welcomes you to its final conference.
Master Rebecca Elise Knoph ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding Vocabulary: Making Sense of What We Measure, Who We Measure, and How We Measure" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Rebecca Elise Knoph ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Evaluating and Using Word Lists: What reader characteristics (e.g., age, reading and language proficiency) and text characteristics (e.g., genre, complexity) are important considerations in the selection and creation of word lists for comprehensive instruction, testing, and research of vocabulary?".
Institutt for pedagogikk har gleden av å invitere deg som fullfører bachelorgraden våren 2023 til kandidatmarkering. Bli med og feire at du nå har fullført en bachelorgrad!
Master Gro Skåland ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling ""Once upon a time, there was an inventor.." A Cultural Historical study of making in a public library context" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Gro Skåland ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne "Library maker spaces: Pedagogical possibilities and constraints for fulfilling educational goals".
Master Catharina Petronella Johanna van Trijp ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Toddlers’ Social-Emotional Well-Being in Early Childhood Education and Care: The Role of Child Temperament and Process Quality" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Catharina Petronella Johanna van Trijp ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne:
"Change of perspective: a group-orientated approach to childcare.
- Childcare quality has its roots in dyadic attachment-based adult-child relationships. However, unique in childcare is the group-based setting. What does quality look like from a group-orientated perspective?"
Lurer du på hvordan Engagelab jobber og hvordan du kan samarbeide med oss?
Institutt for pedagogikk ønsker velkommen til seminar og interaktiv mingling i anledning 20-årsjubileet til Engagelab.
Digitaliseringen i samfunnet og skolen skaper utfordringer - og muligheter. Torsdag 20. april lanserte Kunnskapsdepartementet og KS en ny, sjuårig strategi for digitalisering i skolen. Samtidig preger kunstig intelligens og digitale plattformer skolehverdagen. Hvor er vi på vei?
Pedagogikkens paradoksale grunnlag og den "pissedårlige" undervisningen: Et oppdrag for pedagogisk filosofi eller for utdanningsvitenskap?