Spaningen.se news website (Swedish) — "Hur påverkades grundskollärare och elever i de nordiska länderna när pandemin skapade nya förutsättningar för undervisningen? Vilka lärdomar kan skolsystemen i de olika länderna dra av skolstängningar och distansundervisning? Detta diskuterades på webbinariet Nordic schools during Covid-19: lessons learned, som arrangerades av forskningscentret QUINT."
QUINT in the media
QUINT researchers in a number of articles in the Danish media. See a selection of these articles below.
Khrono newspaper (Norwegian) — "Selv om det har vært hinsides frivillig arbeid, har det vært store gevinster, sier professor Kirsti Klette. Nå ønsker en ny utredningsgruppe innspill på hvordan gjøre delingsprosessen enklest mulig for forskere."
Dagsnytt 18 news program (Norwegian) — Marte Blikstad-Balas discusses the lack of measures for adjusting school requirements during the pandemic, with Elise B. Waagen of the Norwegian Labour Party (Ap).
TV2 Nyheter, television news (Norwegian) – "Nå er skoleforskere bekymret for elevenes læringstap - både sosialt og faglig."
Dagsavisen newspaper (Norwegian) – "Om få uker går norske elever inn i det tredje året med korona-skole. Sentrale skoleforskere Dagsavisen har snakket med, er kritiske til at Norge - som det eneste av de skandinaviske landene, ikke har tatt større nasjonale grep for å bøte på situasjonen."
LÆRING Podcast (Norwegian) – "Norske og nordiske lærere er gode på relasjoner og klasseromsledelse, skal vi tro klasseromsforskningens førstedame, Kirsti Klette. – Men de kan bli flinkere til å jobbe målrettet med enkeltelementer som bruk av tilbakemeldinger og strategiundervisning"
UNIFORUM (Norwegian) – "Svenske elever er gode på læringsstrategier, danske lærere er flinke til å få i gang klassediskusjoner og finske lærere skårer høyt på presentasjon av fagstoff. Men det er ett område hvor alle de nordiske landene utmerker seg, ifølge UiO-professor Kirsti Klette."