Kommende

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 622, Blindern campus

Det holdes sluttlesing for ph.d.-kandidat Shilan Ahmadian, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS), UiO.

Sluttleser er professor Joke Dewilde (ILS).

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus, aud. 2

Velkommen til en konferanse med fokus på elevers motivasjon for matematikkfaget.

Tid:

Konferansen er en møteplass for å utvikle nettverk og samarbeid for skolens arbeid med bærekraftig utvikling. Målgruppen for konferansen er lærere, skoleledere, lærerutdannere, skolepolitikere, organisasjoner og bedrifter som er opptatt av eller nysgjerrige på SiV-samarbeid.

Tidligere

Tid og sted: , Rom 107 Niels Henrik Abels hus

“Pupil, English Teacher, Researcher: A Native English Speaker's Perspective".

Velkommen til avskjedsforelesning med Glenn Ole Hellekjær.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 400

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Kjersti Løken Ødegaard, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Andreas Lund, professor emeritus ved ILS.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 407

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Hanna Pauliina Røkenes, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Luca Tateo, professor ved Institutt for spesialpedagogikk.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, UE26

Tverr- og flerfaglighet blir ofte løftet fram som løsningen på vår tids store samfunnsutfordringer. Vi kan lese om dette i UiOs Strategi 2030, i Utsynsmeldingen og vi finner det i utlysninger hos NFR, EU og lignende.

I dette seminaret ser vi på muligheter og utfordringer knyttet til tverr- og flerfaglighet i forskning. Vi får ulike perspektiver på hva det kan innebære: i søknader, på det praktiske og teoretiske planet med mer. Vi vil få høre om hvordan man kan bygge fram en solid tverrfaglig forskningskultur, og vi vil se bakover og framover i tverrfaglighetens historie.

Lærerutdanningen og praksisfeltet er i seg selv tverrfaglig. Tematikken vil derfor bli fulgt opp i lærerutdanningen til høsten.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 500

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Bas Senden, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Ridwan Maulana, University of Groningen.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, rom 600

Velkommen til midtveisevaluering for ph.d.-kandidat Nasrin Ulfat, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Midtveisleser er Peter Wikström ved Karlstads universitet.