Tidligere

Tid:

Etter et langt opphold på grunn av pandemien er det endelig tid for en ny nasjonal lektorutdanningskonferanse. Vertskap denne gangen er Universitetet i Oslo.

Konferansens tema er: Kvalitet i lektorutdanningen

Tid og sted: , Abels utsikt, Niels Henrik Abels hus

“The L2 English learning pyramid: Structural changes and implications for teaching, learning, and research” Velkommen til opprykksforelesning med Pia Sundqvist.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus

Institutt for lærerutdanning og skoleforskning inviterer til konferanse for skoleledere, forskere og andre interesserte innen utdanningsfeltet.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes hus, auditorium 4

Få innsikter fra forskning, erfaringer fra praksis og bli med i Skole i verden (SiV)-samarbeid.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, rom 622 (6. etg.)

Velkommen til midtveisevaluering for ph.d.-kandidat Lekh Nath Baral, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Midtveisleser er Ingrid Rodrick Beiler ved OsloMet.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus, Auditorium 2

“Eksistens og læring".  Velkommen til avskjedsforelesning med Jon Magne Vestøl.

Tid og sted: , Helga Engs hus, U36

Øystein Gilje presenterer den nye utgaven av boken.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, 107

Det blir innslag ved instituttleder Dijana Tiplic, forlagsredaktør og forfattere, det serveres alkoholfrie bobler og Akademika vil være tilstede og selge boka.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 622

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Tove S. Hunskaar, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Andreas Lund, professor emeritus ved ILS.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, rom 622 (6. etg.)

Velkommen til midtveisevaluering for ph.d.-kandidat Sigrid Ernstsen, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Midtveisleser er Ingvill Rasmussen ved Institutt for pedagogikk, UiO.

Tid:

Ny dato kommer. Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Oleksandra Mittal, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Rolf Vegar Olsen ved CEMO.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 621, Blindern campus

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Cecilie Weyergang, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Aslaug Veum ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN).

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 600 og Zoom.

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Peter Nicolai Aashamar, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Professor Tilman Grammes (Universitetet i Hamburg).

Tid og sted: , Sophus Bugges hus, Auditorium 2

"Hva skal vi egentlig med norskfaget?" Velkommen til opprykksforelesning med Jonas Bakken.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, rom 622 (6. etg.)

Midtveisevaluering for ph.d.-kandidat Shilan Ahmadian, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Midtveisleser er Professor Liss Kerstin Sylvén ved Göteborgs Universitet.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 300, Blindern campus

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Ilka Nagel, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Hege Hermansen ved OsloMet.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 622, Blindern campus

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Alexander Selling, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Reidar Mosvold ved Universitetet i Stavanger.

Tid og sted: , Nils Henrik Abels Hus, rom 300, Blindern campus

Velkommen til sluttlesing for ph.d.-kandidat Viviana Daza, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Sluttleser er Hege Hermansen (OsloMet).

Tid og sted: , Niels Treschows hus, 12 etasje

Vi inviterer til lanseringen av TRAWL-korpuset, et longitudinelt korpus (innsamlet materiale) med autentiske tekster fra elever i norsk skole, skrevet på fransk, spansk, tysk, engelsk og norsk.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, rom 600 (6. etg) og Zoom.

Velkommen til midtveisevaluering for ph.d.-kandidat Kjersti Løken Ødegaard, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO.

Midtveisleser er Professor Sølvi Mausethagen, OsloMet.